Een blog van www.bomengids.nl

Blog van website www.bomengids.nl

vrijdag 4 november 2011

104 geboortbomen planten in Schijndel op zaterdag

104 buggys in Geboortebos!

Aanstaande zaterdag, 5 november, wordt in Schijndel voor derde keer een Geboorteboom-plantdag georganiseerd; Dit maakt Stichting Nationale Boomfeestdag bekend. Met 104 babytjes planten 104 trotse ouders zaterdag 104 (Linde)Geboortebomen in het Geboortebos, dat groeit op grond van Staatsbosbeheer, de moeder-organisatie van de Stichting.

Zie ook de site van Geboortebos.

In 1990 startte Stichting Nationale Boomfeestdag haar actieGeboorteboom. De symboliek van een Geboorteboom is dat ieder kind recht heeft om op te groeien in een groene, gezonde wereld.

De Stichting heeft thans 5 Geboortebossen: in Ucghelen, Utrecht, Winschoten, Mierlo en Schijndel. Ook gemeente Tilburg heeft een Geboortebos; hiervoor regelt Stichting Nationale Boomfeestdag de verwerking van de aanvragen.

De Stichting heeft een Geboortebos gehad in Flevohof (het Pamperbos), maar dat werd rücksichtslos gekapt toen Walibiworld er gevestigd werd. Pampers heeft nooit een nieuw bos willen realiseren voor de gedupeerde ouders. Ook de Geboortebomen die in 2000 geplant zijn in het
Land van Ooit zijn helaas verdwenen door het faillissement van het attractiepark. Daarom kiest de Stichting voor Geboortebossen op terreinen van Staatsbosbeheer. Staatsbosbeheer biedt zekerheid dat de Geboortebossen blijven bestaan.

In 2003 werd het Geboortebos in Mierlo, bij Eindhoven, geopend door de 3 prinsessen Marilène, Annette en Laurentien die voor hun kindjes Geboortebomen planten.

Locatie Geboortebos Schijndel
10.30 uur resp. 12.30 uur ontvangst bij de Schaapskooi Schijndel,
Martemanshurk 12
11.00 uur resp. 13.00 uur vertrek naar plantlocatie
11.30 uur resp. 13.30 uur planten Geboortebomen


4 opmerkingen:

  1. ik las net dat het zgn pamperbos gekapt was. wat is er met het bord gebeurd waar alle kinder namen op stonden. ik heb nl. ook gedoneerd voor dit bos dus de namen van mijn kinderen stonden daar ook op

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dus net ook het stukje gelezen over het gekapte pamperbos, ik vind het schandalig dat er zo is omgegaan, met de toenmalig goed bedoelde actie van de aanplant van bomen ter compensatie. We moeten zelf eens een boompje teveel weg halen, dan staan ze gelijk op de stoep!!! Schandalige actie dus, om zonder communicatie met de eigenaren van deze bomen, een kapvergunning te verlenen!! Ga je schamen, Gemeente Biddinghuizen. Als ik dan ook lees dat Pampers geen nieuw bos wilde realiseren voor de gedupeerde ouders, snap ik dat wel. Dit was, en is een taak voor de kapvergunningverlener, de Gemeente Biddinghuizen dus!!!!!

      Verwijderen
  2. In 1990 hebben wij als ouders van Debbie, ook een boom in het toenmalige "Pamerbos", ter compensatie van de bomen(kap) voor de productie van papieren luiers, geplant.Dit tijdens het groots feest wat hier omheen gebreid was door onder andere sponsoring door Proctor en Camble (Pampers) Ik vind het schandalig dat ik hier moet lezen dat dit bos door de komst van Walibiworld radicaal gekapt is. Dit had natuurlijk nooit toegestaan moeten zijn door de gemeente Biddinghuizen. Zij hadden daar op voorhand nooit een kapvergunning voor moeten afgeven. Ik neem aan dat in 1990 ook de aanplant bekend was bij de gemeente Biddinghuizen. Al met al een trieste zaak, een nogmaals een SCHANDALIGE actie!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat is er met onze dochter haar boom gebeurd hebben wij niet betaald voor die bomen en hebben de bomen niet de namen gedragen van onze kinderen
    ik vind dit schaamteloos en nu starten ze hetzelfde op een keer meer
    ik zet hier zo mijn vraagtekens bij ?????????????????????????????????????????

    PAMPERS ???????????????????????????

    Pakken
    Alle
    Mooie
    Praatjes
    En
    Regeltjes
    Samen

    BeantwoordenVerwijderen

Om een reactie te plaatsen moet je coockies van derden accepteren